Fortfarande sängliggande

Jag känner mig riktigt nöjd faktiskt. Jag som brukar gå och dra på förkylningar i evigheter. Nu bestämde jag mig för att rida ut stormen redan från början.

Så jag tillbringar dagen i sängen. Såg till att andra människor tar ansvar för barnen eftersom jag var helt utmattad när jag hämtat dem igår. Dessutom gör det ont i luftrören när jag går ut i kalla luften. I och för sig bara när jag andas in, men det är lite tufft att hämta två barn på två olika ställen i kommunen utan att andas en enda gång... Maken körde dottern till skolan i morse. Mamma skulle vikariera på dagis och hämtade således lilla E. Hon tar med honom hem till sig när hon slutar i eftermiddag. Pappa tar en promenad och hämtar dottern efter skolan. Sedan tar han (eller mamma) med dem ner på Betlehemsvandringen klockan fyra, när Musikpärlan och Mixen ska samlas där för julavslutning. Och sedan kör de hem dem hit! När Gud insåg att mammor inte kan göra allting skapade han morföräldrar..typ.

Så jag kan ligga i sängen och dricka te och läsa hela dagen! Och faktiskt bli frisk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0