Safarirum a la Kenya

Nu sover vi på savannen, maken och jag. Har varit på konferens några dagar - därav bloggvila - men innan jag åkte fixade jag till Kenyarummet. Fram med trädjuren som jag köpte på massaimarknaden Village Market, fram med tygerna som jag släpat hem utan att veta vad jag skulle ha dem till. Hövdingklubban fick stå i fönstret! Lilla tyget blev mellanstora kuddar och stora tyget blev gardinlängd. Och när jag klippt av den vid golvet räckte stuvbiten precis till två små kuddar! Kalebasserna på hyllan är presenter från förskolan och resurscentret i Voi. Väskan på väggen köpte jag av kvinnor som jobbar med hantverk i ett kvinnoprojekt som bedrivs i vänförsamlingen.

Safarirummet
Musikinstrument och hövdingklubba i fönstret
Safari på hylla

På den tomma väggen ska jag ha en förstoring av denna favoritbild från safarin. Har beställt den på canvas! Ska bli spännande att se hur det blir.

Favoritbilden blir canvasförstoring


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0