Plugghäst idag

Jobbar inte idag. Istället sitter jag hemma och är disciplinerad och pluggar! Innan terminen har börjat! Duktigt va!

Har registrerat mig vid två högskolor den här terminen, Halmstad och Göteborg (jaja, universitet då). Den här gången är det grafisk produktion som gäller på ena stället och teologi på det andra (och för femtioelfte gången: Nej, jag ska INTE bli präst, man kan faktiskt läsa teologi ändå).

När jag var runt 20 år konstaterade jag att det fanns åtminstone fyra grundkurser som jag borde läsa för allmänbildningens skull. Nu har jag läst en massa annat under åren, utom just dessa fyra men i år tänkte jag göra slag i saken. Det är litteratur, psykologi, historia och religionsvetenskap. Kan jag fixa en av dessa fyra grundkurser det här läsåret är det väl inte så illa? Jag får väl ta resten sen. En annan gång.

Nu bär det av till biblioteket. Ska hämta en bok om ortodoxa kyrkan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0