Jag ska aldrig mer ha ett heltidsjobb

Alltså...jag har det bra. Även om jag jobbat mer än jag tänkt det senaste året så har jag gjort olika saker och i så liten omfattning att jag mest sett de olika sysslorna som en kul hobby.

I höst ska jag jobba halvtid (ja, mamma tror fortfarande inte på det men det SKA jag) och plugga lite för skojs skull vid sidan av. Att det är klokt är jag ännu säkrare på efter att ha läst Malin Sävstams "När livet stannar". Nu tyckte jag i och för sig (tydligen till skillnad från alla andra) att boken var rätt irriterande och jag läste faktiskt inte ens ut den eftersom jag ledsnade. Men en sak gav den mig: familjen kan försvinna när som helst och då tänker då inte jag sitta där och tänka på allt jag aldrig gjorde med mina barn. Vad är ett heltidsjobb värt då? Nada.

Som någon sa, när man en vacker dag ligger på sin dödsbädd och ska göra bokslut över sitt liv så lär man aldrig nånsin ångra att man jobbade för lite och spenderade för mycket tid med sin familj. Kloka ord. Det ska jag leva efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0