Elden är tänd

...och som den tändes!

Jag är ingen sportfåne, det kan ingen människa påstå. Men jag tycker det är kul att följa Sverige i olika idrottssammanhang. Och så tycker jag att det är något visst med OS. Jag körde som en galning hem från Askersund för att se lite av invigningen. I år var det lite extra roligt, eftersom spelen går just i Beijing (ja, jag vet, det kan diskuteras av andra orsaker men för MIN del var det lite nostalgitripp). För jag har faktiskt varit i den där OS-byn och jag har SETT det där vidunderliga fågelboet. Det var inte riktigt färdigbyggt då, för snart två år sedan, men jag har sett det i alla fall. Och bara ett par timmar efter det, när jag klättrade upp för kinesiska muren (ja, klättrade, den är faktiskt rejält brant på sina ställen, särskilt för människor med höjdskräck) så möttes jag av en jättelik skylt med texten One World, One Dream. Och så de fem OS-ringarna. Rätt pampigt faktiskt.

Och när nu elden väl skulle tändas så nog var det väl häftigt! Så snyggt den lille kinesiske gubben sprang där i luften, som i slow motion, högt högt över jättearenan.

Spelen är invigda! Låt oss nu bara hoppas att denna enighet och sportslighet och gemenskap bidrar till något gott för den kinesiska befolkningen i framtiden också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0