Stora dagar för barnen

Barnen blir allt större och allt äldre. Det är knappt man hänger med. Sonen var med på sin första fiol-grupplektion idag. De andra barnen spelar på riktiga fioler och Lilla E har förvisso ärvt en pytteliten fiol efter storasyster. Men än så länge är det pappfiol och plaststråke som gäller. Och vad gör det att springer omkring litegrann och busar en del. Fiolfröken tycker att eftersom han ändå redan kan alla sånger och ramsor (tack vare syrran) så kan han lika gärna hänga med. Och jag slipper ju skaffa barnvakt!!!

Dottern har sin stora dag i morgon när hon börjar sista året på förskolan - i Lillstugegruppen som har terminsstart i morgon. För dom STORA barnen. Hon är full av förväntan och kan knappt somna.

Jag får nästan panik. Snart tar dom studenten och sen går jag i pension och sen blir jag  väl mormor och farmor innan jag vet ordet av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0