Nu är min dotter också rosa

På gårdagens danslektion hade alla flickor små rosa dansdräkter i olika varianter. Utom min. Hon hade cerise tajts som var två nummer för stora samt ett kamouflagemönstrat linne (hon upplyste mig om att t-shirt var helt förkastligt, man ska ha linne när man dansar). Och så var hon ju som ni redan vet barfota. Alla andra hade näpna dansskor.

Jaha. Jag trodde det skulle bli tjat om detta på vägen hem. Men icke. Dottern sa inte ett ljud. Men när vi kom hem frågade hon lite försiktigt om det kunde tänkas att man kanske kunde få en dansdräkt i julklapp av Tomten. Älskade lilla unge! Klart tösen skulle ha en dansdräkt.

Idag var mamman i storstaden några mil härifrån. In på H&M gick hon i syfte att köpa en sån där "baddräkt" med volang som man tydligen har när man dansar. Därinne hände något. Mamman såg hela sin jazzdanskantade barndom passera revy, ackompanjerad av glimtar ur Fame och Flashdance. Ut kom sedan mamman - tio minuter och 400 spänn senare - med dansdräkt, dansskor, älvlik kjol, ett tvåpack leggings, benvärmare och en uppsättning hårband och hårspännen. ALLT i rosa. Gissa om man blev populär när man kom hem. Hehe.

glad dansös
danstjejdanstjejen
dansskor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0