Mitt möte med räven

Jag har sett en räv.

Jag var ute och åkte idag, stannade vid ett gravfält för att gå ut och läsa på en informationsskylt. Precis när jag öppnade bildörren gick något rödorangebrunt, lurvigt förbi. Jag tog för givet att det var en katt - den strök PRECIS utmed bildörren men jag hann bara se den i ögonvrån. Så gick jag ur bilen och fram till skylten. Döm om min förvåning när jag står öga mot öga med en räv. Jag har aldrig i hela mitt liv sett en räv förut (nja, på håll sådär kanske när de springer in i skogen då man kör förbi och man inte ens är säker på om det var en räv eller inte). Men nu stod han där. Helt orädd. Jag var nog räddare, men hade sinnesnärvaro nog att smyga tillbaka till bilen och hämta kameran. Så här är han: förevigad.

mera rävrävbild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0