Jag tror jag ska skaffa en au pair

Jag behöver en hemhjälp. Typ au pair. Vi har faktiskt pratat om det inför nästa höst när tösen börjar skolan och lilleman kan gå på 15-timmarsplats. Då kunde vi klara oss utan dagis- och fritidsavgifter och en au pair skulle ändå hinna läsa svenska på dagarna (vilket är ett av kraven). 

Maken är borta hur mycket som helst nu. Jag kommer ingenstans utan att vara helt beroende av barnvakter. Just nu lägger jag all energi på att försöka få en barnvakt till nästa torsdag då vi ska ut och bowla och käka med jobbet. Här i stan, dessutom! Har kollat med åtta pers nu - ingen kan! Och man får inte ta med sig barnen, tydligen. Men men, det är väl bara att sitta hemma igen då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0