Dags för föräldrakurs?

Sonen KAN inte sitta still vid matbordet. Varken hemma eller på dagis. Han inleder också varje måltid väldigt trevligt med att skrika "JAG ÄLSKAR INTE DEN MATEN" utan att ens ha smakat. I morse var det fullständigt kaos vid frukosten (efter att vi fått slita dottern från sitt nya dataspel). Båda ungarna härjade runt och vi lyfte tillbaks dem på stolarna gång på gång tills maken slutligen tappade besinningen, röt till, dottern sprang in på sitt rum, sonen illvrålade och satte knäckebrödet i halsen.

Och jag tog en klunk kaffe och återgick till tidningen. Ögonen föll på följande annons från kommunen:

"Känner du igen det här? Stress, konflikter, dataspel och barns TV- och videotittande - våra barn växer upp i en miljö som ibland bara blir för mycket. En del barn blir trotsiga, arga och okoncentrerade. Några blir ängsliga och nedstämda. Andra får ont i magen eller krånglar med maten."

Och så hälsades man välkommen till en COPE-kurs för att lära sig hantera barn - och familjesituationen.

Haha! Jag kände mig som om jag var med i en reklamfilm för den kursen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0