Mina favoriter

Knycker kompis S idé om en favoritlista. Det här är bäst just nu:

1. Espressobryggaren. Möjligheten att göra cappuccino hemma är suverän. En sådan och päronkakan (se nedan) gör att man får den lyxiga känslan av café även hemma i sitt eget trista kök.

2. Sköljmedlet Comfort Creme Sweet Almond Oil. Fick se det på S:s "bästa-lista" och var tvungen att prova. Nu är jag beroende. Känns som att skicka de gamla kläderna och handdukarna på lyxskönhetssalong.

3. Sköna Hem-prenumerationen. Så kul att drömma sig bort till ett fint hus, och i fantasin bygga ihop sin egen inredning - utan penning- och tidsbegränsning.

4. Mitt badkar. Ett vanligt sketet badkar i och för sig, men å så skönt att krypa ner och ta skummiga bad i höstmörkret. Och i garaget står ett massagehörnbadkar. Längtar tills vi får ordning på nya badrummet och det kommer på plats.

5. Badbomber och bubbelbitar från LUSH. Härligt i badkaret!

6. Bodyscrub. Jag hinner inte gå på salong - så i brist på det är det rätt lyxigt att skrubba sig själv med scrubvante every once in a while.

7. Barnängen Silkeslen Balsam. Balsam-schampoo med fruktlukt för barn är säkert en käck affärsidé men det hjälper föga när man har en femåring med hår ända ner till rumpan. Silkeslen Balsam gör verkligen håret utredningsbart och silkeslent. We like!

8. Bolibompa. Timmen mellan 18 och 19 gör det möjligt för en mamma att koppla av, jobba, städa kök, laga mat eller vika tvätt i lugn och ro.

9. Scrapbooking. Världens roligaste hobby. Tyvärr tidskrävande. Jag har legat av mig och tappat inspiration tyvärr så det blir mest fult. En gång i tiden var jag riktigt bra...undrar hur jag bar mig åt då.

10. Facebook. Är inte där så mycket längre men det är kul att titta in ibland. Alltid har det dykt upp en hälsning från nån gammal bekant som man inte hört av på åratal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0