Det börjar likna pojkrum, banne mig...

Snart är det färdigt. Sonen har faktiskt redan flyttat in. Han kunde inte hålla sig längre. Men ni, kära bloggläsare, får hållas på halster ett tag till. Det målas fortfarande lite i källaren. När allt är klart har vi gjort följande.

- rivit tapeter.
- slipat
- målat
- upptäckt att allt rasade ner från väggarna och fått börja om
- rivit tapeter medelst en ånggrej som vi hyrde i färgaffären
- slipat igen
- målat med grundfärg två gånger
- målat med blå färg två gånger
- målat taket två gånger
- målat fönstret tre gånger
- målat fyra garderobsdörrar i varierande storlek på bägge sidor två gånger
- målat barnmöbler tre gånger
- målat femtioelva golv, tak- och fönsterlister
- monterat ihop Ikea-möbler
- satt upp grejer och lampor och gardinstång och rullgardin och sånt
- hängt upp nya gardiner

Det är väl inte så himla pjåkigt av två trötta småbarnsföräldrar som trots allt jobbar mer än heltid.

Håll ut - bildbevis kommer. Kanske i helgen.

Kommentarer
Postat av: anneli

Åh, gud så nyfiken jag blev....
Jag vill se NUUUUU!!!!!

2007-11-06 @ 18:34:52
URL: http://livochlust.blogspot.com
Postat av: Anna

Haha, och enda anledningen till att jag inte tänkte lägga ut några bilder förrän i helgen är just att det vore kul om just du fick se det live på lördag. Så du får nog hålla dig.

Mormor och morfar har varit här på visning idag. Det blev väl godkänt!

2007-11-07 @ 22:34:55
Postat av: anneli

Rackarns vad nesligt. Jag ser verkligen fram emot det!!!
a

2007-11-07 @ 22:52:16
URL: http://www.livochlust.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0