Vem är det som är mamma här egentligen?

Morgondiskussion i hemmet. Scenen utspelar sig i föräldrasovrummet. Mamman har just klätt på sig. Dotter, snart fem år, träder in:
Dottern: Ska du ha jeans idag mamma?
Mamma: Ja, jag tänkte det.
Dottern: jaha....jeans...och en brun tröja?
Mamma: Ja...vadå då?
Dottern: Ska du inte till jobbet idag eller?
Mamma: Eh...jo....??
Dottern: I jeans...och en BRUN tröja?
Mamma: Men vadå? Det duger väl? Och den här tröjan är faktiskt fin, det är många som har sagt det.
Dottern: Jaha ja....
Mamma: Vadå, tycker du inte att jag ska ha det här på mig?
Dottern: Jojo...ha vad du vill. Men SNYGGT är det ju inte.


Och jag som trodde att såna här diskussioner skulle dröja åtminstone tio år till.... Dottern hade förmodligen hellre sett mamma i rosa prinsessklänning och strassmycken en tisdagmorgon.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Ha, ha!!!
Jag får dra ur mina unga kommentarer om min klädsel!!!

2007-08-22 @ 09:35:47
URL: http://www.livochlust.blogspot.com
Postat av: Anna

Är det det som är skillnaden mellan pojkar och flickor?

2007-08-22 @ 10:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0