Ledig eftermiddag

Kvart över sju i morse ringde maken:
- Du...när öppnar dagis?
Han stod utanför dagisporten med två ungar.

Och jag tänkte efter. Och sa:
- Eh...är det redan 16 augusti. Då...har dom nog stängt för planering idag ja...

Maken skulle på ledningsmöte. Själv hade jag personalmöte och sedan en del annonser som skulle göras och skickas. Och jag som ALLTID tar med mig datorn hem hade av någon anledning lämnat kvar den på jobbet. Som tur var så var mamma hemma den här veckan - av en händelse! Så jag ringde och väckte henne. Hon hoppade in som dagmamma på förmiddagen och jag kompade ut vid lunch. Men en ledig eftermiddag gör ju inte direkt ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0