Kroatien dag 17 - sista dagen på Zaton

Sista heldagen i Zaton gick Majsan och jag till poolen medan herrarna åkte tillbaka till saltfabriken där de bokat en guidad visning. Nöjda och glada återvände de efter ett par timmar.

Då packade vi badväskan och åkte till grannbyn Vir. Först blev det lunch. 


Sedan skulle vi bada och då insåg jag att jag inte fått med underdelen till bikinin! Verkade ju inte så käckt att bada utan byxor! Så det blev till att panikköpa bikini i en av de många turistbodarna. Men jag hittade en jättefin till bra pris. 

Sedan intog vi stranden. Ljuvligt! Kristallklart, turkosblått och nästan ljummet vatten! 





Så var det dags att åka hem, packa ihop och tillbringa en sista kväll i Zaton. Vi gick till en restaurang som heter Konoba Bepo. Där blev det mat och dessutom livemusik, tre glada herrar spelade och sjöng. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0