Kroatien dag 11 - utflykt och spa

Idag gjorde vi en utflykt på ön. Först blev det ett besök i den lilla staden Selca på östra sidan. Där fanns en fin kyrka.


Tyvärr var den stängd, men en annan mycket mindre kyrka var öppen.


Det fanns inte så mycket att se här så vi åkte vidare till Sumartin, ett färjeläge från vilket vi hade tänkt ta färjan härifrån till Makarska på onsdag. Men där var kön till färjan låååång och färjan liten så vi bestämde oss för att åka från Supetar till Split när vi väl lämnar ön.

Färden gick vidare till norra sidan och vi hamnade i Pucisca där det blev dricka/kaffe. Barnen köpte simglasögon i ett souvenirstånd och gladdes sedan åt free wifi på caféet. 


Vi hade läst på en blogg att det fanns en liten tvålfabrik i Postira och väl där gick vi till den lilla turistbyrån och frågade efter den. När vi kom dit var den dock dessvärre stängd. 

Vi åkte vidare till en vingård som vi läst om på Tripadvisor. Där såg det trevligt ut men tyvärr var det stängt där också, och inga öppettider hittade vi. 




Så vi åkte tillbaka till hotellet och åt lunch. På eftermiddagen hade vi bokat några behandlingar på det tjusiga lyxhotellet här bredvid. Först gick Majsan och jag dit och naglarna målade. 


Sedan blev det poolen en stund innan jag gick till min ansiktsbehandling som varade 75 minuter - underbart. När jag kom tillbaka gick maken iväg för en timmes massage. 

Middag fick avsluta dagen,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0