Stockholm dag 1

Vi begav oss iväg på en liten minisemester i fredags, barnen och jag. De fick ledigt från skolan och maken satt på ett plan från Kina när vi lämnade hemmet. Ungarna var så taggade att de ville starta tidigt och var uppe före sex! Klockan 6:21 rullade vi hemifrån. Första stoppet blev frukostpaus på McDonalds i Skärblacka. 


Maken ringde och meddelade att Shanghai-planet blivit försenat och att han missat anslutningen från München. Han skulle alltså inte vara på hotellet när vi kom fram såsom det var tänkt. 

Vi åkte till hotellet, bodde vid Norra Bantorget denna gång. Parkera fick vi göra i ett garage på en annan gata, trångt som bara den var det men jag lyckades krångla in med Volvon. Hade önskat att jag tagit Clion istället!

Barnen och jag gick till Slottet där några YouTubers som ungarna gillar skulle ha nån challenge. Selfies och autografskrivning såklart! 




Sedan gick vi till Medeltidsmuseet. Har inte varit där förut. Trevligt museum med fri entre, dessutom! De hade byggt upp medeltidsmiljöer och så fanns ju "återuppbyggnaden" av Birger jarl där. 





Nu hade maken anlänt med taxi till hotellet, så vi gick dit. Precis då var rummet klart. Vi hade familjesvit och den var fin, men varm!!! Taksvit var det! 




Sen gick vi ut på stan för att äta en sen lunch. Det blev goda burgare på Drottninghof.





Sedan blev det shoppingrunda! 


Vi hamnade på Söder och gick till min favvo-vinbar Piccolo Metro där det var aperitivo. Vi satt ute i det sköna vårvädret. 




Tillbaka på hotellet bjöd Majsan på modevisning.





Vi var så mätta efter den sena lunchen och aperitivon att vi inte orkade någon middag. Men framåt niotiden var barnen ändå lite småhungriga så vi gick till Vapiano och tog lite bruschetta och barnen delade en pizza. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0