Polen dag 1

Så var det dags för lite semester igen. Den här gången fick mormor flytta in hos barn och katter (och farmor blir också inblandad) och så åkte maken och jag till Polen. För första gången testade vi en bussresa - med bussbolaget jag hoppar in och jobbar åt ibland. Just denna resa är det tänkt att jag ska ha i höst så det var ju suveränt att få åka med och kolla upp grejer. Vi klev på vid bussgaraget - tiiiiidigt!

Första dagen blev således en lång dag i buss. Vi startade från bussgaraget "hemma" vid 5.30, plockade upp folk på elva ställen ända ner till Malmö, tog Öresundsbron och åkte genom Danmark till Gedser. Där blev det lite rast i väntan på färjan som skulle ta oss till Tyskland.

Sedan hade vi några timmar genom Tyskland innan vi kom fram till Szczecin där vi skulle övernatta. Det hade skett en bilolycka på vägen med en lastbil som hade vält så vi fick först stå still en bra stund - hörde på tysktalande radio att polisen stängt av vägen till klockan 21, dvs tre timmar! Men som tur var stod vi före en motorvägsavfart och var därmed inte instängda emellan så polisen kunde dirigera om oss.

Vid niotiden på kvällen kom vi till hotell Panorama, lämnade väskorna på rummet och gick ner till matsalen där en fyrarättersmiddag väntade! Sen middag, först framåt 23 hade vi ätit färdigt och kröp i säng.