Mossebodagen

När maken åkt till Shanghai lämnade även barnen mig, för att åka till farmor och farfar i Dalsland. Så himla smidigt att skicka dem med direkttåg!


Det blev några ensamma kvällar. Den här tog jag nere vid sjön när jag väntade på en guidekollega som skulle komma med båten!


På torsdagskvällen var det dags för genrep av vår dramatiserade guidning i Mossebo. Bilderna tog jag vid genrepet för på lördagen när det var "på riktigt" kunde jag ju inte springa runt med mobilen och fota!

Vi spelade upp hur det kunde sett ut när Joseph Hansson anlände till hemmet i Mossebo efter ett besök i riksdagen, ca år 1773 när kyrkan var nybyggd! Så härligt gäng - vi hade så roligt!









Och ett par dagar senare var det dags för premiär av teaterguidningen "Det är inte lätt att va ödmjuk". Fem utsålda föreställningar borgade för en extrainsatt kvällsvariant, som också blev utsåld. Mor och far reste hem från stugan för att se spektaklet. Det blev succé och vi hade jättekul och ser redan fram emot nästa års Mossebodag!

Efter föreställningen skulle barnen komma hem igen med tåget så vi åkte tillsammans och hämtade dem och passade på att äta middag i "storstan".





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0