Bussresa till Huskvarna

Jag blev uppringd av ett bussbolag som vi samarbetar litegrann med. De undrade om jag kunde hoppa in på en av deras turer eftersom en guide blivit sjuk. Det var ju kul - jag fick veta det på måndagkvällen och resan gick tidigt onsdag morgon så någon större förberedelsetid var det inte tal om men det gick bra ändå. Fick läsa in mig på nätterna!
 
Efter att ha hämtat upp gänget i Göteborg så styrdes kosan mot Huskvarna och fabriksmuseet där. 


Efter en guidad visning (med lokalguide som tur var) så tog jag med sällskapet till Smedbyn. Jättemysigt! 


I galleriet väntade "Brand-Johan" som berätade om sin verksamhet. 


Efter lunch på Stockmakaren så åkte vi till Gunillaberg och njöt av miljön där. 


Sedan stannade vi för fika i mysiga Karins lada där det finns mycket att titta på. 




Sedan var det bara att åka tillbaka till Göteborg och lämpa av folket innan vi åkte till bussgaraget här i hemstan, där jag klev av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0