Bröllopsyra!

Nu är det bröllopsyra. I lördags gifte sig min lillebror med sin fina fästmö - numera fru! Jag skulle göra ett bröllopsinlägg men jag KAN inte välja bland alla bilderna så det får bli flera inlägg, detta första om själva vigseln.

De valde att gifta sig hemma i trädgården där ett stort partytält rests. Först var det "kapell".



Medan gästerna samlades utanför spelade duktiga musikern A fiol och nyckelharpa. Och vår egen Majsan fick också vara med och spela lite "buskaspel".



Så hade alla gästerna kommit och det var dags att börja. Fina flickorna E och A gick först (brorsans töser).



Och så kom bruden, vid pappas arm.



Båda svarade JA - och löftena lästes.



Jag fick äran att sjunga två sånger under vigseln: "Som en saga" (Shirley Clamp) och "Home" (Sarah Dawn Finer). Men det kunde jag ju inte fotografera. Jag hade för övrigt fullt upp med att inte bryta samman fullständigt och visste till slut inte vem jag skulle titta på, eftersom tårarna rann precis överallt i tältet.

Psalmen de valt var "Den blomstertid nu kommer" och då spelade Majsan fiol och kusin A sjöng solo så bedårande fint att jag höll på att lipa mig sönder och samman.





Så var de gifta! Puss puss!



Och på väg ut i livet och äktenskapet - men först till en fest som skulle vara ända till morgonen!



Grattis älskade bror och svägerska! Må lyckan alltid le mot er!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0