Vilket hem - ett kaos!

Alltså...en vän efterlyste städhjälp på sin blogg. Det behöver vi också. Eller snarare röjningshjälp (fast du A, som är en fena på det kanske kan ta en sväng hit också?? Nähä, inte det...)

Här ser ut, både invändigt och utanpå. I helgen fyller jag tydligen år och då kommer mina föräldrar och makens föräldrar och dessutom trevligt nog också en faster till honom på besök. Fastern har aldrig varit i vårt hus och är jättenyfiken på hur det ser ut (och dessutom är hon SUPERDUKTIG på inredning) så nu finns ju viss risk för att man skäms ihjäl här framåt lunchtid på lördag... Innan gästerna anländer skulle jag således vilja göra följande:

1. Städa hela huset.
2. Få bort tre miljoner maskrosor samt all mossa i gräsmattan
3. Röja förråd och garage (vilket inte är slutfört än)
4. Stryka två stora korgar kläder
5. Mangla ett par dukar (jo, jag har fått mammas gamla mangel men hur många tror att jag vet hur den funkar?)
6. Skaffa fram elva stora växter till nya planteringen på framsidan.
7. Få belysningen i planteringen (den ligger i garaget)
8. Måla om vindskivorna och resten av huset, t.ex balkongen och garagedörren som vi aldrig hann klart för två år sen.
9. Måla om och byta dörr på lekstugan.
10. Byta fönster i kök och hall.
11. Röja bort allt skräp på baksidan och göra någon form av uteplats.
12. Få upp hängstolen som jag fick i 30-årspresent och som aldrig kommit upp sen vi flyttade till detta hus.
13. Plantera vackra blommor i krukor som står staplade här och var.
14. Köpa badrumslampor och nya utelampor.
15. Tapetsera om lekrummet och hallen samt måla om i köket.
16. Köra en jordfräs genom det så kallade trädgårdslandet (numera enbart hemvist för kirskål) och så trevliga prunkande örter och grönsaker där som helst ska ha kommit upp till på lördag, såklart.

Till detta ska tilläggas att jag lyckats boka upp mig varje kväll denna vecka. Igår var jag på tjejträff. Ikväll ska jag jobba med ett guideuppdrag. Imorgon är det föräldramöte på dagis. Och på torsdag ska alla gudstjänstgrupper träffas och prata och äta lite. Tjoho!

Vi har i alla fall börjat arbetet med att maken och sonen just åkte ner till stan för att inhandla en ny dammsugare. Den gamla har lagt av. Den fick väl nog av att se skiten. Istället har vi ett tag haft en antik liten senapsgul historia som mina föräldrar köpte när de var nygifta för 36 år sedan.

Det är lite irriterande att man egentligen skulle behöva sova sisådär 6-7 timmar per natt. Tänk så mycket tid som på det viset bara går till spillo.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Oj, det känns som om det var LITE för många måsten just nu. Om bara Olle kunde somna och sova gott utan mig så skulle jag ju kunnat ryckt ut då M numera är hemma 2 månader på pappaledighet. Men så lyxigt ska vi tydligen inte få ha det... Annars hade jag varit klippt och skuren för jobbet samtidigt som jag kunde unnat mig lite trevlig shopping i krokarna. Vill besöka er snart!!
Kram

2008-05-16 @ 18:35:42
URL: http://ollesfamilj.blogg.se
Postat av: Anna

Haha! Ja, du hade gjort nytta!

Tänkte faktiskt på dig igår, att du kanske kunde pallra dig hit MED Olle vid lämpligt tillfälle framöver, jag har lite lediga dagar och så och J ska dessutom bort en del, så jag sitter hemma och häckar själv. Men eftersom M är pappaledig så är det kanske inte aktuellt. Då vill han väl inte att ni försvinner!!!

2008-05-16 @ 18:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0