Förbaskade lurendrejare

Jag ringer runt till alla restauranger och caféer och boendeanläggningar i åtta kommuner och pratar lite med dem om diverse faktauppgifter och framtidsplaner. Det gäller alltså cykelprojektet.

Men jag blir så irriterad på alla dessa skumma katalogföretag som existerar i vår värld. Tacka fanken för att folk knappt törs prata med mig. Många restaurangägare är dessutom utlänningar som inte fixar språket så jättebra - de är JÄTTEOROLIGA när jag ringer och de frågar flera gånger vad det kostar och är rädda att de inte förstår. Oron är inte alls lika stor bland de svenska - jag får nästan för mig att kataloglurendrejarna ringer upp utlänningar för att de vet att de har problem med språket och därmed är lättare att få till "missförstånd" med. Åh, vad arg jag blir.  En har avböjt att vara med helt och hållet. En annan vägrade nyss att svara på några frågor, så nu ska jag skicka materialet till honom med en försäkran skriftligen om att det är kostnadsfritt. Det är ju så synd om dem själva om de inte är med när sedan inventeringen är klar. Men jag förstår dem! Jag vet precis hur de där företagen jobbar - jag har själv råkat ut för dem på tidigare arbetsplatser. Folk har ingen skam i kroppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0