Hänt sen sist

Jag är ju pinsamt dålig på att uppdatera den här bloggen. Jag tycker att jag hinner rätt mycket, men blogga, det hinner jag visst inte!
 
Nåväl, sen jag skrev sist har vi firat mammas 70-årsdag. Det blev en trevlig dag med öppet hus med släkt och en hel del av hennes vänner som åkte från när och fjärran. Jag bemannade köket, så jag var där under hela eftermiddagen och kvällen och fick möjlighet att säga hej till alla. Kul kul!
 
För övrigt har det varit mycket hockey och konståkning. Och mycket jobb. Och väldigt mycket föreningsarbete! Det är väl tur det finns ett föreningsliv så man har något att göra, brukar jag säga.
 
Känns som det bara blir bilder på hockey och konståkning här, men så ser ju vår fritid ut! Senaste veckorna har Majsan tävlat ett par gånger och Lilleman har spelat lite poolspel här och där, så oftast har vi delat upp familjen och åkt till två ishallar.
 
I helgen som gick var det dock fördelat på lördag och söndag, så alla kunde vara med båda dagarna. Igår var det hockeycup hemma i vår ishall. Maken var en av två cupansvariga och har jobbat hårt med cupen i ett halvår men igår fick han lön för mödan! Så lyckat det blev, och så många uppskattande ord! Jätteroligt var det. Tyvärr tog jag inga bilder själv för jag stod i köket och langade ut nästan 250 lasagneportioner (efter att jag hade gjort cupprogrammet och sedan gjort om dem för att en laguppställning blivit fel). Majsan fotade däremot litegrann men de bilderna har jag inte tillgång till än - kanske kommer de senare!
 
Idag var det klubbmästerskap i konståkning och Majsan sopade hem en silvermedalj. DET fick jag i alla fall lite bilder på.
 
Startklar - först lite peppning av en av tränarna.
 
 
Så börjar vi...
 
Lite piruetter är aldrig fel!
 
Och "Rosen" sitter där den ska. Och kommer alltid med på bild eftersom den är lättast att fota...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0