USA dag 5: Philadelphia

Denna dag reste vi vidare. Maken gick och hämtade en hyrbil och kom tillbaka och hämtade oss på hotellet.

Själv packade jag ihop det sista och såg till att barnen bar med sig sina hoodtröjor - men jag råkade tydligen titta bort ett ögonblick för när kom ner i lobbyn var Lillemans tröja borta! Jag åkte upp igen och kollade korridoren och rummet men ingen tröja! När jag kom ner igen kom en från hotellpersonalen och undrade vad jag letade efter. Han följde med upp och letade igen. Vi hittade ingen tröja men eftersom den var gammal, för liten och dessutom lite trasig så sa jag att de inte behövde skicka den när de erbjöd sig att göra det om den dök upp. 
En halvtimme senare kom killen med tröjan. Han hade kopplat in säkerhetsavdelningen som backat hisskamerorna och konstaterat att Lilleman inte hade tröjan med sig i hissen och sedan hade städerskan hittat den nertryckt bakom bagagestället. Och DÅ kom Lilleman plötsligt på att han nog tryckt ner den där innan vi lämnade rummet.... Haha, ja, det blir ju en historia att berätta för barnbarnen i alla fall. 


Vi lämnade New York och stannade förstås på Majsans nya favorittillhåll - hon hade lyckats snoka upp New Jerseys största mall med över 200 butiker. Det blev storhandling av body mists och en del annat på Victoria´s sedret.


Nästa stopp var Philadelphia. Vi checkade in på hotellet och åkte direkt in till stan för att besöka Independence Hall och Liberty Bell. Och jodå, vi hittade dem.







Sedan promenerade vi till Franklin Square där alla köpte supergooood milkshake. 




Kvällen tillbringades sedan vid poolen med en trevlig familj från North Carolina. Vi gjorde det lätt för oss och gick över parkeringen till RubyTuesday för middag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0