Återbruk: klänning





Alltså, egentligen kan jag ju inte alls sy. Fattar liksom inte det här med att följa ett mönster, begriper inte hur jag ska klippa och klarar inte av att lägga tyget åt rätt håll. Men så vill jag ju ändå gärna tro att jag är lite kreativ och hur svårt kan det vara egentligen? Största problemet har jag egentligen med att trä maskinen rätt så att inte tråden trasslar sig på undersidan. 

Trots detta så insåg jag att dottern måste ha något på sig på vår dramatiserade guidning nästa helg, nåt rutigt och klänningsliknande. På Återbruk hittade jag en bit grönrutigt jättesött tyg för en tia! Och tråd i matchande färg för två spänn.

Väl hemma lade jag ut tyget på golvet, dubbelvikt. Lade sedan på en av hennes klänningar i en enkel ärmlös modell och eftersom den är lite för liten så tog jag till rejält och ritade av den runtom. Klippte till, sydde ihop axelsömmarna och provade, klippte till halsringningen lagom så hon skulle få den över huvudet och sedan sydde jag ihop och fållade! Fick till och med till en snygg halsringning!

Blusen under är helt enkelt ett avklippt lucialinne som ändå var för litet. Lite stolt är jag trots allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0