Utflykt till Mårdaklev

Här är det fullt upp, så mycket bloggande blir det inte. Inom ramen för kyrkprojektet var jag i Mårdaklev och träffade trevliga engagerade människor häromdagen. Det var roligt, för oj vad mycket det fanns att titta på där. Kameran gick varm. Här är ett urval av de bilder jag hade med mig hem.


Gästgiveriet gästades förstås.


Det här rummet finns  1600-talsbyggnaden intill gästgiveriet.


I hembygdsgården finns mycket spännande. Bland annat gamla kassaböcker!


Och en fantastisk "spritprovarlåda" med starka rusdrycker i miniformat.


I huset intill finns den gamla handelsboden, en så mysig gammal affär!


Där säljs fortfarande karameller i strut. Några strutar stod färdigrullade, redo för nästa kund.


På övervåningen finns gamla verktyg och dessutom ett helt litet toffelmakeri. Vad sägs om denna jättetoffel?!


Givetvis besöktes också kyrkan där jag fick en guidad specialvisning.


Dopfatet som tillhör den gamla dopfunten.

Givetvis finns massor av fina föremål från alla byggnaderna men allt går inte att visa här. Ni får väl helt enkelt åka dit istället. I juli öppnar de för allmänheten (fast gästgiveriet är öppet året om!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0