Det är MYCKET nu

Jag måste verkligen lära mig att säga nej! Jag tycker att jag planerar så bra. Att boka in några bussturer i maj när det är februari, det är väl inga problem. En helg i medeltidsborgen kan jag väl ta. Och visst kan jag skriva lite frilansgrejer till sommarbilagorna. Församlingstidningarna kommer ju var tredje månad och det vet jag ju på förhand, no problems.

Kruxet är att när allting sedan ska göras SAMTIDIGT, då blir det lätt hektiskt! Tur att jag bara gör sådant som är riktigt roligt, för då går det ju trots allt mycket lättare. Men det ska bli skönt med lite semester i slutet av månaden!

Idag har jag gjort klart två församlingstidningar. Det kräver mycket jobb men också att jag får träffa väldigt spännande människor. Inför dessa nummer har jag bland annat intervjuat biskopen, träffat fyra härliga, frimodiga konfirmander och gjort ett reportage om en tjej som haft en hjärntumör. Starka berättelser!

Imorgon bär det iväg till en by på förmiddagen för kyrkturismprojektets räkning. Ska träffa en gästgivare, en föreningsmänniska och en representant från kyrkan. Och på eftermiddagen har jag bokat två intervjuer för ännu en sommarbilaga. Den tidigare bilagan landade förresten i brevlådan idag, känns som jag skrivit halva tidningen, haha. Oj, vad de hade dragit på grejerna!

I helgen jobbar jag båda dagarna i medeltidsborgen. Så om jag hinner inte blogga så vet ni var ni hittar mig, haha!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0