Mellodags, deltävling 4

Ja, men då kör vi igen då!

1. Charlotte Perelli: "The girl"

Schlagerdrottningen framför andra inleder. Det är glitter och flärd! Lite seg inledning men sedan tar det sig. Och där kom Carola-fläkten också! Nu snackar vi Mello, här! Och så tonartshöjningen! Här kan vi bocka av det ena efter det andra. Plus för snyggt framförande och läcker scenografi. Låten är väl ingenting jag hoppar upp och jublar över men med tanke på det bleka startfältet totalt sett i denna tävling så får man säga att det är en bra inledning.

2. Opa: "Allting blir bra igen"
Men vad i jösse namn är detta? Så här lät ju de grekiska gubbabidragen på 70-talet! Fast de sjöng åtminstone på grekiska så det var ju förlåtligt. Nej, den här kan inte ta sig långt i tävlingen.

3. Dynazty: "Land of broken dreams"
Nu ska det bli hårdrock igen. Det kan funka rätt bra om det är någorlunda melodiöst och bandet framförallt har en bra sångare. Och här lyckas man ju med båda. Jag gillar det här! Hoppas dom går långt!

4. Christer Sjögren & Lotta Engberg: "Don´t let me down"
Ja, jag säger då det. Som jag sagt tidigare, man går verkligen in för att blanda i startfälten! Här kommer två veteraner. Snygg stråkensemble måste man säga! Men blir inte det här lite fånigt? Det låter som att man bakat ihop ett flertal gamla hits från 70- och 80-talen. Sånt här lyssnade min bästa kompis föräldrar på när vi var små, minns jag, och det var rätt gemytligt och trevligt. Men vänta nu, var inte det typ 30 år sen? Oavsett som kommer det här bli en jättehit på mogendansgolven framöver. Lovar.

5. Hanna Lindblad: "Goosebumps"
Jag tyckte det var en banan som kom. Men det var Hanna Lindblad! Ännu ett snyggt framträdande som ger ett proffsigt och säkert intryck. Jo, men det här är rätt bra. Övre halvan kanske. Och går det inte vägen så kanske hon kan turnera med Sean Banan. Hahahaha!

6. Axel Algmark: "Kyss mig"

Vad kan jag göra för att verka originell och udda? Jo, jag vet, jag tar på mig en för liten toppluva och låter mikrofonen hänga ner från taket och se ut som en ficklampa. Det blir bra, tänkte Axel! Men det blev det inte... Han ser ju ut som en Moniker på speed, utbrister maken här. Det här var väl riktigt dåligt.

7. Lisa Miskovsky: "Why start a fire"
Snyggt och stilfullt! Urläckert med slagverket. Bra låt och fint framförd, vilken liveröst hon har! Hoppas hon tar sig vidare.

8. Danny Saucedo: "Amazing"

Nu blir det tydligen rymdepos. Lite fräckt med de lysande kläderna måste man säga. Jag blir inte överförtjust i låten men stora chanser har den ju, inte bara på grund av röstande trånande flickor! Häftigt nummer och klart godkänt.








Kommentarer
Postat av: Tina

Som jag sagt tidigare-så träffsäkra och roliga kommentarer om schlagerdeltagarna och låtarna! Expressens tv-kritiker i nöjesbilagan kan slänga sig i väggen-det här är mycket bättre!! Gillade dock Lotta Käckberg och Christer Smörgren... Det var precis så gemytligt och trevligt som när föräldrarna lyssnade på detta när vi var små! Jag klamrar mig envist fast vid min barndom-don´t let me down!! :-) Slutligen: Go Lisa och Danny! Jag tror på er!!

2012-02-26 @ 11:34:42
Postat av: Anna

Tack så mycket! Jag visste att du skulle älska Lotta och Christer! För hon är faktiskt flickan, som inte vill va stor, haha!

2012-03-06 @ 15:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0