Inför Eurovision

Jaha, då närmar sig uppenbarligen Eurovision Song Contest med stormsteg och jag kollar in bidragen på förhand i år, för skojs skull.

Ska inte tråka ut er med några långa utläggningar redan nu men några kommentarer kan jag ju lägga:

Montenegro - nä, urdåligt och urkonstigt. En etta.
Island - ja, men det var inte så illa. Det här gillar jag. Mystiskt och lite surrealistiskt och vad fint med fiolen! Dom ska till final. Trea.
Grekland - hade förväntat mig mer. Svenskproducerat hjälpte inte. Grekland kan bättre. Halvdant. Tvåa.
Lettland - har lite svårt att bestämma mig, det är inte bra men det är inte dåligt heller. Trallvänligt men väldigt simpelt. Njae. Två och en halv.
Albanien - ballader har svårt i Eurovision Song Contest, i synnerhet om ingen förstår vad som sjungs. Det blir en etta.
Rumänien - Lalilalilali så käckt det blev med dragspel och allt. En etta.
Schweiz - annorlunda inslag i detta sammanhang. Inte min typ av musik men sämre har jag hört. Tvåa.
Belgien - Njae, lite jobbigt. Tråkigt. Och jag stör mig på sångerskans sångteknik. En och en halv.
Finland - nämen, här kommer ett bidrag på svenska! Rätt fint! Kanske lite sömnigt. Men fint. En trea.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0