Bästa barnen

Igår var skolan stängd. Och det var ju tur för mig, för barnen var hemma hela dagen och tog hand om sin sjuka mamma. Jag var lite fundersam över lunchen och visste inte hur jag skulle orka stå vid spisen men då sa barnen "Har du lite pengar, mamma, så fixar vi maten". Så travade de underbara små liven iväg till mataffären som ligger ett par hundra meter härifrån, kom hem med Mamma Scans köttbullar och vispgrädde. De skulle ha vaniljvisp men hittade ingen!

Lilleman plockade äpplen i trädgården och gjorde pajdeg. Majsan skalade äpplen, fick lite hjälp av mamman att skära dem i skivor ch fixade sedan pajen på egen hand. Det vispades grädde, kokade spaghetti med lila karamellfärg i vattnet (!) och stektes köttbullar. Så fick mamman den här fina lunchen serverad:



Jag kan meddela att det var jättegott! Både huvudrätt och efterrätt!

Kockarna in action:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0