Full fart!

Festerna och jobben avlöser varandra så här års! Det är intensivt - men kul!

Sista veckan har två tidningar gått till tryck och jag har godkänt provtrycken. Det är alltid högtryck när tidningarna ska iväg till tryck - och de går ju alltid samtidigt! Parallellt har det varit guidejobb förstås, vid sidan av det löpande ordinarie "vardagsarbetet".

I måndags var jag på personalresa med en av "mina" församlingar. I tisdags var jag på möte på stiftskansliet (ett av dem....) hela dagen. I onsdags avslutades kvällen med fiolkonsert - vår Majsan var med och spelade förstås! Mest applåder och jubel fick "Popular" - föga oväntat. Inget Suzukistycke, men helt klart väldigt "popular" låt! Igår flängde jag runt och fotade kyrkor och kyrkogårdar och idag har det varit busstur hela dagen.

Nu bär det iväg på fest igen. Vi ska till vänner som vi inte träffat på ett par år tror jag (så när som på väg in eller ut ur ishallen!). Som Lilleman sa i morse: "Det är många fester den här månaden". Tredje helgen på rad som vi är bortbjudna! Jättekul och välbehövligt att träffa goda vänner och koppla av.

I helgen blir det jobb i medeltidsborgen både lördag och söndag. Det låter som mycket jobb men fördelen med att ha så olika arbetsuppgifter är att man inte hinner tröttna. Att jobba i borgen är ju fantastiskt roligt! Problemet är att det inte blir mycket gjort hemma. Trädgården lämnar en hel del övrigt att önska - men det får väl vara så. Det är säkert nån som har ont av det men då får de skylla sig själva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0