En ganska vanlig dag



Idag har jag varit på dagledigträff i en församling och berättat om Birgit Sparres liv och om hennes författarskap. Och på eftermiddagen bar det iväg till en intervju med en kyrkoherde för artikel jag håller på med. Och så har jag varit och fotat en barnkör till en hemsida. Ikväll blir det gudstjänstgruppsamling med alla som är engagerade i gudstjänstgrupper. Det är varierande, det här!

Det är så fantastiskt skönt att få jobba med sitt eget - att vara "sin egen". Även om det är fullspäckat program - särskilt just nu när guidesäsongen drar igång och två tidningar ska till tryck vid sidan av de ordinarie arbetsuppgifterna. Men ändå: jag gör verkligen bara det jag tycker är roligt. Inget annat!

Folk frågar mig ofta om det inte blir ensamt att sitta hemma och jobba. Men faktum är att jag i princip aldrig sitter hemma en hel dag. Igår var dock en sådan dag. Men då hade jag så mycket datorjobb att uträtta att jag satt från åtta till fem och en stund på kvällen och stirrade in i bildskärmen - och glömde både lunch och kaffe! Det är nog inte så bra i längden, för varken hjärna, ögon eller axlar, så det är väl tur att de dagarna infinner sig väldigt sällan!

Bäst är nog variation. Som idag! Skrivarbete på morgonen, föredrag på förmiddagen, lunch och postgenomgång mitt på dagen, intervju och fotografering på eftermiddagen (barnen hämtades på vägen därifrån) och så lite trevlig ideell verksamhet på kvällen!

Kommentarer
Postat av: P.S



Ja du Anna så är livet som egen företagare det är mycket jobb jämt,men trots allt en del fördelar med bl.a tider. häls..peggy

2011-05-06 @ 13:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0