Terminsstart

Den här söndagen började i ishallen klockan nio i morse. För att ta ur barnen vanan av sovmorgnar väckte vi dem klockan åtta. I morgon ska de ju upp klockan sju! Majsan tycker att 40 minuter konståkning i veckan är på tok för lite så hon körde en timmes eget träningspass i morse. Sedan bar det iväg till kyrkan som vanligt. Vi hann precis hemma och laga och äta middag innan det var dags att gå till grannen på tack-för-hjälpen-fika. De har varit på Madeira så vi (maken) har skottat deras uppfart några gånger och kollat till huset. Det var ju ingen större uppoffring men vi fick en flaska Madeira! Så gulligt av dem!

Nu har vi tapetserat, badat barn och märkt kläder. I morgon börjar allvaret igen. Ska bli skönt, faktiskt. Även om det är trevligt med lediga, lata familjedagar och sovmorgnar mår nog alla bäst av lite rutiner. Nu känns det också som att mitt företagande startar lite mer "på riktigt". Ska börja med att fakturera, haha! För det jag gjorde i december...

I morgon kväll blir det gästinhopp i kören. Jag har egentligen uppehåll därifrån och velar lite fram och tillbaka huruvida jag ska börja igen eller inte. Men så fick jag frågan om jag vill komma en stund i morgon för det ska övas till ordinarie körledarens dotters dop. Och det vill jag ju vara med på! Passar mig egentligen perfekt att hoppa in ibland, bara. Det får nog vara så. Även om jag får mer fritid nu så försvinner ändå en del kvällar till guideutbildning, kvällsmässor, jobbgrejer och barnens aktiviteter.

Sedan rullar det på med terminsstarter av olika slag: fiolspel, barnkörer och konståkningsträning för barnen. Nyckelharpa och lite studier för mig. Det ska nog gå undan i vår också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0