Simborgarmärket fixat



Idag bar det iväg till simhallen igen. Lilleman skulle på simskola och Majsan och jag passade på att bada, vi också. Hon ville åka vattenrutschbanan direkt men eftersom vi varit totalt urusla på att gå till simhallen sista året och hon aldrig gått på simskola sa jag till henne att simma 100 meter först. Det borde hon klara, tänkte jag. Men efter 100 meter sa hon "Jag kan simma lite till". Så vi satsade på simborgarmärket! Och Majsan klarade det galant. Hade antagligen kunnat simma 200 meter till utan problem för hon verkade helt oberörd. Sedan dök hon efter en ring och simmade 10 meter under vattnet. Nu har vi tagit reda på att det finns en fortsättningssimskola med märkestagning och livräddning och sånt i augusti. Den vill Majsan förstås vara med på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0