Grattis Becka två år!



Igår fyllde yngsta guddottern Rebecka två år. Presenten denna gång blev en stickad tröja och en bok. Ja, det är sant, JAG har stickat en tröja. Jag tyckte det var lite lagom att sticka åt en tvååring! Mina egna barn är för stora, deras tröjor skulle aldrig bli färdiga.

När Rebeckas mamma och jag var små så stickade min mamma likadana tröjor till henne och mig och våra bröder. Vi använde dem jättemycket och nu fick jag för mig att jag skulle sticka en likadan fast i rött (våra var turkos). Mönstret fanns inte kvar så det fick bli på fri hand, men Rebeckas mamma och mormor såg direkt när paketet öppnades vad det var för tröja, så jag kan inte ha misslyckats helt!!!

Nu har jag fått värsta stickdillen. Det röda garnet som blev över stickar jag små bulliga gulliga hjärtan av. Återkommer med dem...

Kommentarer
Postat av: Susanne

Tantvarning!!



Haha! Nädå... Skämt o sido! Ser jättefin ut!



Du är SÅ duktig!!

2011-02-02 @ 19:58:13
URL: http://ollesfamilj.blogg.se/
Postat av: Anna

Tantvarning??? Kanske för 30 år sen. Men har du inte märkt att det är värsta superinnetrenden att sticka och virka (virka har jag tyvärr aldrig lyckats lära mig, det är ju tråkigt för mig). ALLA stickar och virkar nu. Så jag är värsta hippa trendmänniskan vet du! Men det kanske inte har nått till Örebro...ni är ju liiiiiite trööööga och träääääälia där. Mohahahahaha!!!! Kram på dig! Och börja sticka nu!

2011-02-02 @ 23:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0