Frisk fisk!

Då är man hyggligt frisk fisk igen då! Jag har legat i nån sorts influensa i flera dagar men piggnade till igår eftermiddag efter att ha sovit i två dygn. 39 graders feber och tokvärk överallt, så jag kunde knappt röra mig. Maken reste bort ett dygn så jag sänder en tacksamhetens tanke till våra snälla grannar som körde barnen till skolan när jag inte tog mig utanför dörren!

Men precis som med sonen - som var den första att åka på eländet - så rasade plötsligt febern ner till normal kroppstemperatur och jag blev pigg igen! Nu fattas väl bara att Majsan åker på skiten...

Ett par totala sjukdagar blev det och nu känner jag mig lätt stressad. Det var INTE rätt tillfälle att bli sjuk. Två tidningar ska till tryck nästa vecka - en 12-sidig och en 16-sidig. Så nu blir det till att jobba på här.

Ikväll ska det bli föreläsning med Claes Theliander som en del i guideutbildningen. Det ser jag fram emot. Han är religionsarkeolog och en duktig föreläsare - han fängslade ett överfullt Folkets hus sist jag hörde honom! Det ska bli jättekul! Dessutom sker föreläsningen såvitt jag förstår i nyrestaurerade Svenljunga kyrka som återinvigdes precis före jul!

När jag vaknade i morse insåg jag att den där fiktiva bussturen som vi hade som hemuppgift att planera och räkna på, den skulle visst presenteras ikväll. Bäst att sätta fart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0