Fredagssammanfattning

Oj, vad jag är dålig på att blogga! Förhoppningsvis blir det bättre om några veckor om det eventuellt lugnar ner sig lite. Men som egen företagare är det ju väldigt roligt att det är mycket att göra!

Den här veckan skulle två församlingstidningar bli färdiga. Den här gången skriver och fotar jag i princip allt själv i båda två. Och så ska bilderna behandlas. Och så ska tidningarna redigeras. De ska till tryck på måndag men innan dess ska de ju korrläsas och kollas och godkännas av kunderna. Så det var en del pyssel med det.

Dessutom tog varje barn lite extra tid i form av läkarbesök! Lilleman fick en akuttid hos tandläkaren i onsdags. För tre år sedan ramlade han på en leksak på dagis och slog i en tand. Då konstaterade tandläkaren att allt såg fint ut och att sexårständerna inte tagit skada. Men nu fick plötsligt samma tand för sig att börja blöda inuti. När vi kom till tandläkaren och hon petade lite på tanden så gick det av en bit, så tanden blev helt vass och blodet rann ut. Dessutom gjorde det ont, tyckte Lilleman.
- Då drar vi ut den! sa tandläkaren. Och innan vi visste ordet av hade tandläkaren hämtat en mjukisapa att hålla i och sköterskan hade hämtat värsta jättesprutan (tyckte Lilleman). Sedan var det ett himla hallå när denna spruta skulle in i munnen (trots att han fått bedövningssalva först). På typ sjunde stickförsöket, när jag hört mig själv utlova guld och gröna skogar i leksaksaffären efteråt, lyckades tandläkaren med lock och pock få lillgossen att härda ut tills bedövningen var insprutad. När det väl var gjort gick det snabbt och lätt att ta ut tanden. Lilleman fick välja en liten pryl i duktiglådan och sedan blev det ganska dyrt i leksaksaffären... Men det var han värd, stackars liten.

Igår var vi på sjukhuset hela eftermiddagen. Majsan skulle till ögonläkaren för tredje gången. Första gången konstaterade att hon var LITE översynt men att det nog skulle växa bort. Andra gången konstaterades att hon nog istället nu var lite närsynt och att de skulle göra en extra undersökning. Så igår fick hon droppar i ögonen för att ögonen skulle slappna av och inte korrigera synen själva. Det var därför pupillerna blev så stora! Men då konstaterade doktorn att synfelet var så litet att det inte vad nödvändigt med glasögon. Och jag tyckte att vi lika gärna kunde vänta då, om det inte var värre än så. Majsan som hade sett coola Hello Kitty-bågar hos optikern blev lite besviken men kom snart på att det är opraktiskt med brillor när man ska vara skridskoprinsessa.

Idag har jag jobbat i min hemförsamling! Jag vikarierar några veckor för informatören här. Idag blev det mest annons- och affischjobb och lite hemsida. Mer blir det nästa vecka.

Men nu, mina vänner, är det FREDAGSMYYYYYYYS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0