Vem blir mormor egentligen?

Det är kväll och ljummet ute. Vi sitter i nya "myshörnan" på balkongen, Lilleman och jag. Han har krupit upp i mitt knä.

Lilleman: Jag har blivit stor, du.
Mamma: Jaa...
Lilleman: Väldigt stor.
Mamma: Ja, tänk när du är 40 år, då får du nog inte plats i mitt knä.
Lilleman: Nä, då kan jag nog inte sitta i ditt knä längre.
Mamma: Nej, men då kanske jag kan sitta i ditt knä.
Lilleman: Ja, då är du ju en liten tant!
Mamma: Ja, 71 år är jag då.
Lilleman: Ja och så är du mormor till mina barn.
Mamma: Nej, mormor kommer jag aldrig bli till dina barn.
Lilleman: Va? Vad blir du då?
Mamma: Jag blir ju farmor till dina barn. Ska jag vara barnvakt ibland åt dom då kanske?
Lilleman: Ja, men....men....vem ska då bli mormor?
Mamma: Det blir ju din frus mamma som blir mormor till barnen.
Lilleman: VA? L???? (flickvännens mamma)
Mamma: Eh...ja, det blir det kanske då ja.
Lilleman: VA? SKA HON TA HAND OM MINA BARN? DET ÄR JU RENT VANSINNE!!!!!!!!

Hmm...jag trodde han hade högre tankar om sin svärmor, faktiskt, som han annars är så förtjust i!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Och där fick jag kvällens gapskratt!! SÅ kul!!

Kram...och hälsa barnbarnens mormor ;)

2010-05-20 @ 23:25:39
URL: http://annelieskriver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0