Stilla veckan...eller inte

- Jaså, det är stilla veckan nu igen, sa kollegan M ironiskt leende häromdagen när jag flängde som en besatt iller mellan olika saker på jobbet.

Det är LITE för mycket just nu. Jag kan meddela alla som funderat: att jobba 125 procent, plugga heltid på universitetet, vara småbarnsmamma och sitta i tre styrelser, varav en som ordförande är INGEN bra kombination. Något måste bli lidande. I detta fall är det hem och trädgård. Maken gör nog så gott han kan, men han är chef över tre avdelningar och har fem olika kyrkopolitiska uppdrag.

Således: Allt vi äger tycks ha samlats i köket. Sängen har nog inte varit bäddad på minst en vecka. Tvättstugan svämmar över. Trädgården ska vi inte ens tala om (men jag har i alla fall rensat NÅGRA land och sått lite sallad)

Hemhjälp sökes! Helst gratis!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Anna: Jag undrar om detta är sunt? Du är FÖR duktig. Läser du heltid?? Oj!!



Stor kram Annelie

2010-05-19 @ 20:16:52
URL: http://annelieskriver.blogspot.com
Postat av: Anna

Haha, nej det är inte sunt och det är ju heller inget jag rekommenderar. Jag läser heltid. Eller ja, två halvfartskurser. Men det blir väl helfart, det? Så är det när två kurser går samtidigt och man inte kan bestämma sig...

2010-05-19 @ 20:47:01
Postat av: Annelie

:) Du är rolig och ambitiös. Fast du är kanske en människa som gillar att ha mycket. Och så länge man mår bra så är det gott och väl.

2010-05-20 @ 09:32:16
URL: http://annelieskriver.blogspot.com
Postat av: Anna

Vila får jag väl göra i himlen... :-)

2010-05-20 @ 16:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0