Nu har det gjutits

Några bilder på de fantastiska alstren finns inte än - de ligger och härdar och "brinner" i sina formar. Men oj, vad kul vi hade på betongkursen. Vi har gjutit i det mesta. Och jag har fått en ny "störning". Hittade faktiskt en hel del gamla innerkrukor, hinkar och behållare i förrådet igår när jag kom hem. Tur att jag köpt med mig extrasäckar med betong! Den som har plasthinkar i olika storlekar behöver ju inte slänga dem om ni bor i närheten av mig...

Det blev krukor och fat, fågelbad och dekorationer. Skitiga blev vi och torra händer fick vi men det är en hobby som passar mig. Man behöver inte förbereda i timmar utan det räcker med några plastbyttor, lite plast, en säck betong och eventuellt en sandhög. I like!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0