Kommer man till Madagaskar när man dör?

Det är mycket funderingar om liv och död just nu. För några veckor sedan var vi på 18-årsfest och när en av gästerna varit i köket och hämtat mat från buffén kom hon tillbaka och skrattande berättade vad hon hört från barnbordet.

Det pratades om att man nog kommer till himlen när man dör. Så sa någon av de små till en annan:
- Tänk om du kommer till helvetet då.
Varpå vår Lilleman svarade: Jag vill inte komma till helvetet. Då åker jag hellre till Madagaskar.


Allvarsam konversation i vårt eget kök häromdagen:
Lilleman: Tänk om du dör mamma.
Mamma: Ja, tänk om jag gör det. Men det har jag väl inte precis tänkt att göra än.
Lilleman: Nä. Fast det kan ju hända ändå. Men då har vi ju pappa. Och sen får vi ju träffas i himlen om ett tag.
Mamma: Ja, vi får ju det.
Lilleman: Såvida jag inte kommer till Madagaskar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0