Jättegod laxmiddag

              

Det blev lite kylskåpsrensning idag. Jag hade tagit fram lax som jag inte visste vad jag skulle göra med och inte orkade jag åka och handla heller. Så det fick bli vad huset förmådde, helt enkelt. Och det blev riktigt gott!


Parmesangratinerad lax

4 laxfiléer
Citronpeppar (helst Santa Maria Lemon/Dill)
salt
1 burk creme fraiche
1 dl grädde
2 dl riven parmesan

Lägg laxfiléerna i en ugnssäker form. Salta och peppra. Blanda creme fraiche, grädde och ost och häll över laxen. Tillaga i ugnen ca 20 minuter, 200 grader. Servera med ris och sallad.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Supergott!

2010-03-30 @ 22:21:52
URL: http://annelieskriver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0