Första duellen

Första duellen:
Pain of Salvation mot Pernilla Wahlgren
Ja, nu är frågan om svenska folket vill ha en ballad eller en gammal hederlig schlager som sätter sig som ett klister i öronen. Själv vet jag vad jag tycker. Pain of Salvation gav jag inte mycket för i delfinalen. Men låten växer och sångarens blick går rakt igenom rutan. Enkelt, snyggt och avskalat. Fortfarande inte någon höjdare men jämfört med alternativet så... Äppelkäcka schlagerglammiga Nilla känns förbrukad och låten blir på något sätt en melodifestivalsparodi på sig själv. Hade jag varit Pernilla Wahlgren så hade jag skippat det här och suttit längst fram på den högra bänksidan i Sankt Jakobs kyrka ikväll istället.

Kommentar: Hoppsan, Pernilla till semin. Det var en överraskning måste jag säga. Ja, då skippade hon ju inte brorsans bröllop alldeles i onödan då. Men vi får väl se vad kvällen har i sitt sköte. Semin återstår och den blir tuff.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0