3470 kronor till Voi / SEK3470 for Voi

Idag var det trivselträff i Limmared. Jag var inbjuden för att berätta om Voiprojektet och visa lite bilder. Det var kul! Jag känner mig otroligt glad över det stora intresse som folk visar när det gäller projektet och barnen. Det enar och förenar, på något vis. Och det känns inte som något "ovanifrån"-perspektiv utan bara en ren och skär kärleksfull vilja att hjälpa, att ge av det man faktiskt kan. En oerhört viktig faktor för människors generositet är också garantin att allting kommer fram och att det inte finns några "mellanhänder" som kostar pengar.

Jag berättade också om bygget av en förskola i Mgeno och sa att vi väl kunde satsa på att skramla ihop till ett plåttak - tegelstenarna tillverkar de ju själva. Under andakten tog vi upp kollekt till detta ändamål och det visade sig räcka till både takplåtar och en del annat byggnadsmaterial. 3470 kronor fick vi ihop! Fantastiskt. Tack så väldigt, väldigt mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0