Hemma från Hjälmared

Så har vi varit på ett femdagars familjeläger på Hjälmared. Det var fantastiska dagar - och ungarna älskade verkligen varenda minut och pratar redan om nästa år! Något säger mig att föräldrarna inte är så svårövertalade.



Tredje dagen på lägret fyllde Lilleman år. Han var lite bekymrad över detta - skulle det verkligen gå att fira födelsedag på ett läger? Och skulle han verkligen kunna få tårta och hålla kalas. Ja, visst gick det alldeles utmärkt. Vi tog med oss tårtgrejer och smällde ihop två prinsesstårtor på fredagsförmiddagen efter att vi uppvaktat honom "på sängen" med paket.



När det var dags för morgonbön vid flaggstången frågade en av värdarna om det var någon som fyllde år. Det var två pojkar som firade födelsedag. De fick medalj som det stod "Jag fyller år idag" på och sedan sjöng alla och det blåstes brassfanfar!



På eftermiddagen när det var kaffedags ockuperade vi en av salongerna och bjöd familjerna från vår församling och lite annat löst folk på ett hejdundrades tårtkalas. Tårtorna räckte gott och väl till nästan 30 personer - vi fick truga ut det sista för att slippa ta med oss tårtan därifrån!




Men vi hade ju inte bara tårtkalas. Det var en hel del barnverksamhet, seminarier, samtalsgrupper och gudstjänster också. Dem har jag inga bilder ifrån men en av dagarna gick jag i alla fall runt med kameran under ett "fritidspass".





Nu har vi kommit hem igen och försöker återanpassa oss till vardag och den vanliga världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0