Nya tider

Lite nyheter väntar i familjen. Från och med nästa vecka går maken ner i arbetstid. Samma dag går jag upp i arbetstid. Maken kommer att jobba 80 procent. Jag kommer att jobba 75 på jobbet och 50 i firman. Och läsa två halvfartskurser. (skulle läst tre egentligen men på grund av arbetsförändringen fick jag skippa en. Det får ju finnas gränser.)

Återstår att se om det samtidigt blir någon förändring i hushållsarbetet. Men maken har lovat få en del uträttat. Förutsatt att jag skriver listor till honom! Åjo, nog ska han få listor, alltid...

Kommentarer
Postat av: Susanne

Haha! Listor ÄR bra!



Snart ska vi ha byte i ¨bregott¨fabriken! M går hem o är pappaledig. Enda tills barnen ska börja förskola efter sommaren! Spännande va??



Ett tips! Börja med diskdag varannan dag. Om man inte kan ¨sin¨dag får man en extra straffdag!

Inget får lämnas odiskat eller oavtorkat.

Diskdagar är verkligen SUPERBRA!



ps. Det dagar som jag inte har diskdag passar jag på att baka eller fixa extra avancerad mat med massor med kastruller... ;)



Kram

2010-01-27 @ 22:43:51
URL: http://ollesfamilj.blogg.se/
Postat av: Anna

Diskdagar har vi försökt med - vi har bara missat den där delen med straff-föreläggande! Ska införas omedelbums! Tack för tipset!



Vad ska du göra nu då?

2010-01-28 @ 16:50:00
Postat av: Susanne

Typ samhällsnyttigtjänst om det inte kryllar av trevliga jobb eller utbildningar. Vet fortfarande inte vad jag ska bli när jag bli stor... Fast nu är jag ju rätt stor... Jobbigt...

2010-01-28 @ 22:19:18
URL: http://ollesfamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0