Spelhelg i Vara

Så har vi då varit på spelkurs, Å och jag. Det bar i väg till Vara folkhögskola för nyckelharpsspel hela helgen. Jag kände INTE för att åka i fredags kväll men det väl bar iväg tidigt igår morse så var det lite spännande ändå. Och oj, vad kul det var! Igår spelade vi i 6,5 timmar! Och på kvällen satt Å och jag på rummet och "tjuvtränade" lite till. Och så var vi på danskurs för spelmän och dansade polka, polska och fyrmannaschottis. Totalt var det 200 spelmän på 20 olika kurser.  Idag fortsatte spelandet. Och på eftermiddagen åkte vi hem. Men det blir garanterat fler sådana kurser!

Kommentarer
Postat av: Susanne

VA?? Inget medlodifestival inlägg??? Besviken...

2010-02-07 @ 22:30:39
URL: http://ollesfamilj.blogg.se/
Postat av: Anna

Jodå, fast lite i efterhand... Det är faktiskt fler som påpekat detta, så jag vågade inte annat än att hålla mig ifrån all Melodifestivalsinformation och kolla på reprisen!

2010-02-09 @ 14:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0