Premiär och kidnappning

Nu händer det grejer. Två dagar i Betlehem avslutades med galapremiär av Änglagård - tredje gången gillt. Från det ena till det andra, skulle man kunna säga. Lite skillnad... Och en massa kändisar i stan. Det är intressant och lite skrattretande hur folk jagar upp sig över att få se kändisar. MASSOR av folk stod uppradade vid Folkets hus när "filmstjärnorna" anlände. Det var ju nästan lite pinsamt...även om kändisarna själva sa att de blev berörda av mottagandet.

Själv blir jag inte så imponerad, de är ju bara människor. Flera av dem har jag dessutom råkat på tidigare i olika sammanhang när jag jobbade som journalist. Nej, den där kändisprylen har jag inte riktigt förstått mig på.

Jaja, eftersom jag är guide och förmodligen kommer att jobba lite med Änglagårdsturer så blev jag inbjuden. Och det var ju väldigt roligt att få se filmen. Fotot och musiken är HELT fantastiskt, men det hade varit kul att se filmen med "vanliga" ögon! Det blir ju lite speciellt att sitta och glo efter statister man känner igen, eller olika miljöer, eller om de var Källebackas vanliga möbler eller andra, eller fundera över om den eller den tavlan har suttit på den och den väggen förut, och kolla efter vilka lokala varor de säljer i lanthandeln! Men så är det när hembygden är på vita duken! Och bara DET är ju himla skojigt!

Idag ska jag kidnappas. Jag sitter och väntar på en kidnappare. Det är inte alla som vet sådant i förväg. Men snart kommer en kollega och ska ta mig till hemlig ort. Jag vet att jag ska har rejäla skor för utomhusvistelse, hyfsat välvårdad klädsel för inomhusvistelse och att jag ska få frukost och lunch. Undrar vad de har hittat på... Jag får väl återkomma i ärendet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0