Betong - en ny hobby

           

Vi ska gå betonggjuterikurs i maj, A och jag. Men jag kunde inte hålla mig, utan köpte ett par små påsar finbetong häromdagen och testade att "baka betong" i mina muffinsformar. Love-formen köpte jag faktiskt enbart för att gjuta betong i. Och det gick ju riktigt bra.

Rosenmuffinsformen har jag använt till muffins några gånger, men nu är det alltså slutbakat i den. Istället blir det betongrosor. Har dock inte fått ordning på luftbubblorna, trots att jag bankat både formen och brickan i backen ordentligt. Jaja, något ska jag väl lära mig på kursen också...

                

Kommentarer
Postat av: Anneli

!!!! Jaklar, tjejen.

Vad ska du på kursen att göra?

2010-04-21 @ 16:15:34
Postat av: Anna

Lära mig att bli av med luftbubblorna, uppenbarligen. Och fatta hur man gör krukor och skålar. Till exempel.

2010-04-21 @ 21:25:26
Postat av: elin

Var köpte du love-formen? :) jättefint blev det. // Elin

2011-11-01 @ 14:23:19
URL: http://elineek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0